ندای زاوه

ندای زاوه

یک هایپرمارکت اینترنتی
ندای زاوه

ندای زاوه

یک هایپرمارکت اینترنتی

کره‌شمالی جهان را نابود می‌کند!

کره‌شمالی جهان را نابود می‌کند!


کره شمالی صبح امروز با انتشار اطلاعیه ویژه ای اعلام کرد که برای نخستین بار یک آزمایش هیدروژنی انجام داده که به مراتب قوی تر از انجام آزمایش توسط یک بمب اتمی است. 

در این بیانیه که از سوی خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، خاطرنشان می کند که این کشور توانسته است با موفقیت یک بمب هیدروژنی را آزمایش کند و دنیا باید از این پس کره شمالی را به عنوان یک کشور «هسته ای» که چنین سلاحی در اختیار دارد، بپذیرد. 
  
تلویزیون این کشور نیز این اطلاعیه را قرائت کرده یادآور شد که کره شمالی آزمایش بمب هیدروژنی موسوم به «اچ بامب» را پیش از ظهر امروز و قبل از ساعت 10 صبح (به وقت محلی) با موفقیت انجام داده است. 

این نخستین بار است که کره شمالی پس از آنکه در سال گذشته میلادی اعلام کرد به فن آوری ساخت بمب هیدروژنی که به مراتب قوی تر از بمب اتمی می باشد، دست یافته است، دست به چنین اقدامی می زند. 

این کشور پیشتر آزمایش بمب های اتمی را در سه دوره انجام داد و امروز پیش بینی می شد که دست به آزمایش چهارم هسته ای زده است. 

بمب هیدروژنی در واقع سلاحی است که قدرت تخریبی بیشتری نسبت به بمب اتمی دارد و انرژی که در چنین بمب هایی رها می شود ناشی از گداخت ایزوتوپهای هیدروژنی است. در صورتیکه در بمب اتمی، اورانیونم و پلوتونیوم است که به ذرات و عناصر کوچکتر تشکیل می شود و آنگاه انفجار رخ می دهد. 

کره‌شمالی جهان را نابود می‌کند!


ساعتی قبل نیز سازمان لرزه نگاری کره در بیانیه ای از انجام آزمایش اتمی جدید توسط کره شمالی خبر داده بود. 

این سازمان در بیانیه خود آورده بود که چهارمین آزمایش اتمی این کشور روز چهارشنبه به احتمال قوی انجام شده است و دلایلی برای این پیش فرض وجود دارد. 

بیانیه خاطر نشان می کند که درپی این آزمایش یک زمین لرزه مصنوعی شکل گرفته که قدرت آن از 4.2 تا 4.3 ریشتر متفاوت بوده است. 

بیانیه می افزاید که زمین لرزه امروز در کره شمالی پس لرزه خاصی نداشته و بعد از تکان های اولیه موج دیگری شکل نگرفته است. 

کره‌شمالی جهان را نابود می‌کند!

سازمان لرزه نگاری کره افزوده است که شکل این زمین لرزه و نوع امواج آن که پیوسته نبوده و ادامه نیافته و همین مسئله انجام یک آزمایش هسته ای از سوی همسایه شمالی را تایید می کند. 

این موضوع باعث شد تا بلافاصله در کره جنوبی و آمریکا نشست هایی فوق العاده ای در این باره تشکیل شود. 

سازمان لرزه نگاری کره جنوبی محل زمین لرزه را منطقه «کیلجو» در 49 کیلومتری سایت آزمایش های هسته ای «پونگ گیه ری» کره شمالی و قدرت آن را 4.2 ریشتر اعلام کرده است. 

مرکز لرزه نگاری آمریکا قدرت زمین لرزه امروز در کره شمالی را 5.1 ریشتر اعلام کرده بود.

واکنش‌ها با آزمایش هیدروژنی کره‌شمالی

کاخ سفید
کاخ سفید پس از آزمایش موفقیت آمیز بمب هیدروژنی از سوی کره شمالی اعلام کرد به این تحرکات پاسخ مناسب خواهد داد.

کاخ سفید اعلام کرده است نمی تواند ادعای کره شمالی را که از انجام موفقیت آمیز بمب هیدروژنی خبر داده، تأیید کند؛ اما هرگونه نقض قطعنامه های سازمان ملل در خصوص ممنوعیت آزمایش هسته ای کره شمالی را محکوم می کند.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد آمریکا نمی پذیرد کره شمالی، کشوری هسته ای باشد. 

"ند پرایس،" سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: "ما از وقوع یک زلزله در شبه جزیره کره در محوطه پایگاه آزمایش هسته ای کره شمالی آگاه هستیم و ادعاهای پیونگ یانگ را درباره آزمایش هسته ای شنیدیم. ما اوضاع را زیر نظر داریم و به ارزیابی در خصوص هماهنگی تنگاتنگ با شرکای منطقه ای مان ادامه می دهیم."

وی در ادامه اعلام کرد: ما اکنون نمی توانیم این ادعاها را تأیید کنیم. ما هرگونه نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را محکوم می کنیم و بار دیگر از کره شمالی می خواهیم به تعهدات بین المللی اش پایبند باشد.

وی در ادامه افزود: ما دائما اعلام کردیم نمی پذیریم کره شمالی، کشوری هسته ای باشد و به حمایت و دفاع از هم پیمانان مان در منطقه، از جمله کره جنوبی ادامه می دهیم. ما به شکل مناسب به تمامی تحریکات کره شمالی پاسخ مناسب خواهیم داد.

سئول
همچنین خبرگزاری فرانسه گزارش داد سئول امروز در بیانیه ای، آزمایش هسته ای کره شمالی را خطری برای صلح جهانی اعلام و تأکید کرد تمامی اقدامات لازم را برای مجازات پیونگ یانگ بکار خواهد بست.

کره جنوبی در این بیانیه که از سوی رئیس شورای امنیت ملی این کشور در تلویزیون قرائت شد، گفت: "ما به شدت چهارمین آزمایش هسته ای کره شمالی را که نقض آشکار قوانین شورای امنیت سازمان ملل است، محکوم می کنیم. این اقدام با وجود هشدارهای ما و جامعه جهانی انجام شده است."  

در ادامه این بیانیه آمده است: تمامی اقدامات لازم، از جمله تحریم های بیشتر از سوی شورای امنیت سازمان ملل را برای آن که این کشور هزینه آزمایش هسته ای خود را پرداخت کند، بکار خواهیم بست.

همچنین بلافاصله پس از اعلام این آزمایش، "پارک گون های" خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت ملی این کشور شد.

فرانسه
خبرگزاری رویترز گزارش داد دفتر فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه امروز در بیانیه ای آزمایش بمب هیدروژنی از سوی کره شمالی را محکوم کرد و خواستار پاسخی محکم از سوی جامعه جهانی شد.

در بیانیه ریاست جمهوری فرانسه، "آزمایش ادعایی" کرده شمالی را نقض غیرقابل قبول قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بیان کرده است.

روسیه
شینهوای چین اعلام کرد روسیه آزمایش بمب هیدروژنی بوسیله کره شمالی را محکوم کرد و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی خواند.



اینستاگرامتلگرامآپارات

نظرات 1 + ارسال نظر
سارا سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 11:40 ب.ظ http://bafti.r98.ir/post/38/clash-royale-hack.html

مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد