ندای زاوه

ندای زاوه

یک هایپرمارکت اینترنتی
ندای زاوه

ندای زاوه

یک هایپرمارکت اینترنتی

خواص میوه آلو قطره طلا


در این فصل خورشید سوزان‌تر است و هوا نیز گرم‌تر است و دقیقاً به خاطر وجود همین عناصر است که میوه‌ها در این فصل به خوبی می‌رسند چون طبیعت و ذائقه آدمی نیازمند در این فصل به آب، مواد معدنی و ویتامین بیشتر است.

اگرچه در میان میوه‌ها رغبت به انتخاب کردن و خوردن آلوی زرد و سیاه کمتر از بقیه میوه‌هاست اما فراموش نکنید به خاطر سلامت جسم‌تان هم که شده بهتر است این میوه را هم جزء میوه‌های انتخابی‌تان قرار دهید. آلو آبدار و شیرین است و طبیعتی سرد دارد. دقیقا به خاطر همین طبیعتش هم است که به گرم مزاج‌ها توصیه می‌شود آلوی قطره طلا بیشتر مصرف کنند.

براساس شواهد موجود، در زمان باستان مردم آسیای میانه آلو را خشک کرده و مصرف می‌کردند اما امروزه آلو اکثراً به‌صورت تازه مصرف می‌شود اما می‌توان برای انتخاب گزینه‌های مصرفی بهتر این میوه آن را به کیک‌ها، سالادها و غذاها اضافه کرد یا به‌صورت کمپوت و مربا مصرف کرد. نوع خشک این میوه، در جای خشک و خنک یا در یخچال به‌ مدت شش ماه قابل نگهداری است.

مطابق معمول همیشه معتقدم عنوان کردن خواص گفته نشده میوه‌ها می‌تواند شما و ذائقه‌تان را به مصرف نوع خاص میوه تحریک کند.


یک پاک کننده منحصر به فرد سیستم گوارشی

با افزایش دما در روز امکان ابتلا به مسمومیت غذایی و گرمازدگی هم وجود دارد که فرد دچار علائمی می‌شود که یکی از آنها حالت به‌هم‌خوردگی سیستم گوارشی به خصوص معده است. سردرد، حالت تهوع و افت فشار خون مشکلاتی است که اغلب در فصل گرما و به دلیل مصرف موادخوراکی پرخطر ایجاد می‌شود.

اینجاست که در میان میوه‌های تابستانی آلو مانند یک کمک کننده قوی وارد می‌شود و اگر فرد روزانه چند عدد آلو میل کند حالت تهوع و سر گیجه او بهبود خواهد یافت.

در روزهای گرم تابستان به دلیل کاهش میزان زیادی از آب بدن فرد به خشکی مزاج مبتلا می‌شود که در نهایت عمل دفع بسیار سخت خواهد بود این یکی از مشکلات شایع کودکان در فصل گرما نیز است. از آنجا که مصرف داروهای شیمیایی برای بزرگترها در کنار مزایا، معایبی هم به همراه دارد و به طور کلی مصرف این داروها برای کودکان پرخطر است توصیه من به مبتلایان یبوست مصرف آلواست. یکی از شناخته شده‌ترین خواص آلو، پیشگیری از یبوست است. این اثر نیز به واسطه‌ وجود فیبر است.

هموروئید هم یکی دیگر از انواع بیماری‌های گوارشی است که متأسفانه این روزها راه درمانی به‌جز عمل جراحی برای آن وجود ندارد در حالی که بیمار می‌تواند به راحتی و با مصرف انواع مختلف آلو تازه یا خشک، پخته شده یا خیس خورده به راحتی بیماری هموروئید خود را درمان کند.

ترمز پیشرفت نقرس‌تان را بکشید

نقرس از جمله بیماری‌های است که متأسفانه امروزه اسمش را زیاد می‌شنویم. نقرس جزء بیماری‌های ورم مفاصل است که با درد همراه است. نقرس در اثر افزایش اسید اوریک در خون به‌وجود می‌آید و می‌توان گفت عمده‌ترین دلیل آن مصرف زیاد گوشت قرمز است. تقریبا حدود 95 درصد از مردان و 5 درصد از زنان دچار نقرس می‌شوند. خوردن آلوی تازه یا پخته یا کمپوت آلو برای درمان بیماران مبتلا به بیماری نقرس و رماتیسم مفید است.

زمانی که موادغذایی مصرفی‌مان سرشار از چربی‌ها، شیرینی‌جات و مواد افزودنی است چطور انتظار دارید به هیچ بیماری مبتلا نشوید؟ مطمئناً چنین انتظاری بیهوده است چون با مصرف این مواد غذایی مواد اضافی چرب و قند در سرخرگ‌ها روی هم انباشته می‌شوند تا جایی که سرخرگ تنگ شده و راهی برای عبور خون باقی نمی‌ماند و در نهایت انسداد عروق خونی قلب و بروز حمله قلبی ایجاد می‌شود.

آلو چه به صورت خام یا کمپوتی و پخته یکی از بهترین راه‌های درمان نقرس است پس بهتر است از همین امروز دست به کار شوید و تا زمانی که میوه تازه آلو در بازار است آن را در سبد خریدنی‌های میوه بگنجانید.

یک میوه چندکاره با قدرت درمان بالا

زمانی که شما مواد غذایی را می‌خورید این مواد و مواد قندی توسط انسولین در بدن تبدیل به انرژی می‌شوند حال تصور کنید اگر مبدل انسولین در بدن شما وجود نداشته باشد چه می‌شود؟ مطمئناً میزان قند خون‌تان افزایش خواهد یافت.

یکی دیگر از ترکیبات قابل توجه در میوه آلو طلایی فیبر است. فیبرها سبب کاهش سرعت جذب مواد مغذی به ویژه قندها می‌شوند و در عین حال میزان حساسیت به انسولین را نیز افزایش می‌دهند. بنابراین مصرف آلو می‌تواند در کنترل قند‌خون مؤثر باشد.

اشتباهات تغذیه‌ای و رژیم نادرست گاه باعث کمبود‌هایی در بدن خواهد شد مثل فقر آهن. فقر آهن و کم خونی از جمله بیماری‌های شایع کشور ما به ویژه در بین زنان است.

آلوی خشک منبع خوبی از آهن است و برای جلوگیری از کم خونی بسیار مفید است. افرادی که مقادیر کمی گوشت قرمز استفاده می‌کنند و گیاه‌خوار هستند در معرض خطر دریافت ناکافی آهن هستند. فقدان آهن در نهایت به کم خونی منجر می‌شود که خستگی مفرط و عدم تمرکز از عوارض آن است.

فراموش نکنید نوشیدن آب آلو در دفع انگل‌های معده بسیار مؤثر است. پژوهشگران معتقدند از آلو مى‏توان به عنوان ضدعفونى‏کننده غذا استفاده کرد. آلوى خشک خواص ضد میکروبى دارد که مى‏تواند خطر آلودگى گوشت را کم کند. افزودن آلو یا عصاره آن به گوشت قیمه شده، به میزان قابل توجهى از رشد میکروب‌ها جلوگیرى مى‏کند.

هر چند ادویه‌ها نیز مى‏تواند نقش مشابهى ایفا کند، اما عصاره آلو طعم اندکى دارد و به همین دلیل طعم اصلى غذا را تغییر نمى‏دهد. افزودن 3درصد عصاره آلو، بیش از 90درصد مانع از رشد میکروب‌ها مى‏شود. آلو به دلیل کمک به مرطوب ماندن گوشت، کیفیت گوشتى را که دوباره گرم مى‏شود، بهبود مى‏بخشد.

در طب چینی، آب آلو به‌عنوان «اکسیر صبحانه» جهت سم‌زدایی وشادابی بدن بعد از خواب توصیه شده است.

همچنین آشپزها و کسانی که تمایل ندارند از چربی، کره یا مارگارین در دستورات غذایی خود استفاده نمایند می‌توانند از پوره‌ آلو خشک در دستورات خود نظیر کیک میوه‌ها، برانی شکلات یا کیک هویج استفاده کنند که ماهیتی جویدنی و نرم دارند. پوره‌ آلو خشک به حجم و مقدار دستور غذایی می‌افزاید و در عین حال حاوی چربی هم نیست. بنابراین استفاده از آلوخشک برای افرادی که باید رژیم کم‌چربی داشته باشند و تمایل به‌خوردن «هله‌هوله» شیرین دارند، مناسب است.

آلو خشک طعم شیرینی دارد اما قندهای موجود در آن طبیعی و تصفیه نشده‌اند و بدن، آنها را بسیار راحت‌تر از قندهای سفید می‌سوزاند. بنابراین مصرف معقول آلو خشک نه تنها باعث چاقی نمی‌شود بلکه به خاطر غنی بودنش از فیبرها (7 گرم فیبر در 100 گرم آلو خشک) به کاهش وزن و لاغری بدن کمک می‌کند.

فیبرها باعث احساس سیری زود هنگام می‌شوند و از آنجا که دیرهضم هستند و مدت زمان طولانی در معده می‌مانند احساس گرسنگی را به تأخیر می‌اندازند. از این گذشته فیبرها به ویژه به دلیل دفع چربی غذاهای مصرف شده از طریق مدفوع، ذخیره‌سازی کالری‌ها را محدودتر می‌کنند. توصیه می‌شود مصرف آلو خشک را در وعده‌های غذایی‌تان بگنجانید. البته می‌توانید در مواقعی که میل شدیدی به خوردن دارید، آلو خشک میل کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد