ندای زاوه

ندای زاوه

یک هایپرمارکت اینترنتی
ندای زاوه

ندای زاوه

یک هایپرمارکت اینترنتی

تبریک سال نو توسط میشل اوباما


میشل اوباما

بانوی اول کاخ سفید درباره برگزاری مراسم گرامیداشت نوروز درباره هفت سین توضیحاتی ارائه داد و گفت: به عنوان مثال ما جوانه‌هایی را داریم که سمبل نوزایی طبیعت هستند، سیب برای سلامتی و زیبایی، سماق که سمبل طلوع خورشید و ادویه حیات است و حالا بعد از یک زمستان طولانی، ما همه به یکی از اینها نیاز داریم.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، میهمانی نوروزی کاخ سفید به میزبانی میشل اوباما و با حضور گروهی از صاحبان کسب و کار، مدیران مدارس، مسئولان و هنرمندان برگزار شد.

در این جشن که روز گذشته برگزار شد، میشل اوباما به زبان فارسی نوروز را تبریک گفت و در مورد سفره هفت سین کاخ سفید توضیح داد.

متن سخنرانی میشل اوباما در مراسم گرامیداشت نوروز در کاخ سفید بدین شرح است: امروز در این مراسم ما اینجا نخبگانی از بخش خصوصی، مدارس، بخش دولتی و از جامعه هنرمندان و دیگرانی که با ما نوروز را جشن گرفته‌اند، را داریم. به نظر من برگزاری این جشن خیلی مناسبت دارد چون یکی از ویژگی‌های مطلوب کاخ سفید این است که این بنا به راستی خانه مردم است، امارتی که تنوع فرهنگی و سنتی که هویت ما را به عنوان یک کشور شکل می‌دهد را منعکس می‌کند و نوروز یکی از آن سنت‌هاست.

برای بیش از سه هزار سال، خانواده‌ها و جوامع در خاورمیانه، آسیا و سراسر جهان و اینجا در ایالات متحده آمریکا، این مناسبت یعنی نو شدن زمین در بهار را جشن گرفته‌اند، بله اینک بهار را حس می‌کنیم.

این فرصتی است برای مرور سال گذشته و تعیین اهداف تازه برای رسیدن به سلامتی و برکت در سال جدید. مثل بسیاری از منازل شما، ما در کاخ سفید هفت سین خودمان را چیده‌ایم. همانطور که همه شما می‌دانید، هر سین در هفت سین سمبل امید جدیدی برای سال نو است. امید به الطافی مثل صبر، عشق و شیرینی.

به عنوان مثال ما جوانه‌هایی را داریم که سمبل نوزایی طبیعت هستند، سیب برای سلامتی و زیبایی، سماق که سمبل طلوع خورشید و ادویه حیات است و حالا بعد از یک زمستان طولانی، ما همه به یکی از اینها نیاز داریم.

اما درباره غذایی که امروز تدارک دیده‌ایم، ما می‌دانیم که خانواده و جامعه در کانون این جشن قرار دارند، بنابراین ما منویی را برای شما تداریک دیده‌ایم که منعکس کننده خانواده ما در کاخ سفید است. غذاهایی که در سالن پذیرایی سرو می‌شوند الهام گرفته از دستور غذاهای خانواده‌های برخی از کارمندان کاخ سفید هستند. اما من می‌خواهم همچنین از سرآشپز محلی، مازیار فریور هم تشکر کنم که امشب اینجاست و برای ما آشپزی کرده و می‌دانم که خانواده‌اش نیز اینجا هستند و البته آشپزهای کاخ سفید که در تنظیم این منوی خوشمزه مشارکت داشتند.

امیدوارم شما اینجا را خانه خودتان بدانید و عشق و روح را این جشن را احساس کنید، همچنین امیدوارم از غذا و دوستی در کنار بودن در کاخ سفید لذت ببرید و البته من هم در کنار شما خواهم بود. ما خیلی خوشحالیم که شما اینجا هستید و امیدوارم از این جشن، از بودن در کاخ سفید و از هوا لذت ببرید. نوروز مبارک.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد