ندای زاوه

ندای زاوه

یک هایپرمارکت اینترنتی
ندای زاوه

ندای زاوه

یک هایپرمارکت اینترنتی

بدتر از داعش!

اروپای غربی بدتر از داعش را پشت سر گذاشته است!
تهدید گروه تروریستی داعش تهدیدی جهانی محسوب می‌شود، اما چنین خطراتی پیشتر در ابعاد بزرگتر وجود داشته است. 
 
برخی می‌گویند: «تا حالا چیزی مانند داعش ندیده‌ایم... مسئله‌ای که در عراق و سوریه وجود دارد، خطری جدی برای امنیت ما است.» اما تاریخ کاملا با چنین ادعاهایی همخوانی ندارد. 
   
پس از حملات تروریستی پاریس در چند هفته پیش، برخی دیگر از کشورها از جمله بریتانیا به حالت آماده باش درآمده‌اند تا مانع هرگونه فعالیت تروریستی شوند. در جریان این حملات، 130 نفر در پایتخت فرانسه جانشان را از دست دادند. تروریست‌های تکفیری داعش حاضرند به خاطر اعتقاداتشان کشته شوند. 
 
روش کار و نظام فکریِ اعضای گروه داعش دشمنانشان را سخت آزرده خاطر کرده است. اروپا در روزهای اخیر شاهد خشونت‌هایی بوده، اما گذشته‌ی خالی از خشونتی را پشت سر نگذاشته است. 
 
اروپای غربی بدتر از داعش را پشت سر گذاشته است!
دکتر آدریان کالاگر، دانشیار امنیت بین‌المللِ دانشگاه لیدز انگلستان، گفت: «واقعیت این است که... اروپای غربی در حال حاضر نسبت به دهه‌های گذشته و همچنین نسبت به بسیاری از نقاط جهان امن‌تر است.» 
 
آقای کالاگر در ادامه گفت: «این آمار در ابعاد گسترده‌تر به ما نشان می‌دهد که در مسالمت آمیزترین عصر  تاریخ بشر [در اروپای غربی] زندگی می‌کنیم. با توجه به آمار داده شده، اروپای غربی در مسالمت آمیزترین دوران خود در چند دهه‌ی اخیر به سر می‌برد.» 
 
آمار جهانی بر واقعیت تروریسم در سطح جهان اشاره داشته و بر میزان بالای حملات تروریستی در مناطق دیگر تاکید دارد. 
 
اروپای غربی بدتر از داعش را پشت سر گذاشته است!
البته این آمارها بدان معنا نیست که نباید تهدید داعش را جدی نگرفت. شیوه حملات داعش و ایدئولوژیِ آن‌ها آنقدر زننده بوده که سیاستمداران را وادار به نشان دادن واکنش جدی کرده است. برای نمونه، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، 1900 جاسوس دیگر را به خدمت گرفته تا علیه داعش نبرد کنند. 
 
رافائلو پانتوچی، مدیر برنامه مطالعات امنیت بین‌الملل در موسسه رویال یونایتد، در این ارتباط گفت: «اگر به حملات تاریخی نگاه کنید، متوجه خواهید شد که همواره یک راه در رو وجود داشته است... آن‌ها تیراندازی کرده و یک مکان را منفجر می‌کردند، اما خودشان کشته نمی‌شدند. اما امروزه با افرادی مواجه هستید که خودشان تمایل دارند برای هدفشان جان دهند و همین اقدام کار را برای حفاظت از مردم بسیار دشوارتر می‌کند.» 
 
تلفات انسانی به تنهایی نمی‌تواند تصویر کاملی از تهدید به وجود آمده توسط گروه تروریستی داعش را نشان دهد. دکتر کالاگر نیز افزود: «البته ما نباید خرسند باشیم. چیزی که این آمار به ما نمی‌گوید تعداد حملات تروریستی است که پیش از وقوع خنثی شده است.» 
 
منبع: Huffington Post 

اینستاگرامتلگرامآپارات
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد