ندای زاوه

ندای زاوه

یک هایپرمارکت اینترنتی
ندای زاوه

ندای زاوه

یک هایپرمارکت اینترنتی

جدیدترین اخبار شهرستان زاوه

افتتاح نخستین ساختمان با فناوری جداسازی لرزه در شهرستان زاوه


همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، ساختمان جدید فرمانداری شهرستان زاوه با فناوری جداسازی لرزه‌ای طی مراسمی با حضور استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار گرفت.  

 


به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، اخوان عبداللهیان مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در مراسم افتتاح ساختمان جدید فرمانداری زاوه با بیان خلاصه گزارشی از فعالیت‌های مجموعه راه و  شهرسازی استان، گفت: یکی از اهداف دولت  ارتقای کیفیت و امنیت سازه‌ها است و در همین راستا برای نخستین بار در استان ساختمان فرمانداری شهرستان زاوه با استفاده از سیستم جداسازی لرزه‌ای ساخته شده است.

وی با اشاره به این‌که کشور ما بر روی کمربند زلزله خیز جهان قرار داشته و از همین رو خطر وقوع زمین لرزه‌هایی با شدت زیاد و خیلی زیاد در اکثر نقاط ایران وجود دارد، اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به عنوان مجری ساخت ساختمان‌های دولتی و عمومی در استان، مطالعاتی در خصوص احداث سازه‌هایی ایمن و مقاوم در برابر زلزله انجام داده است.

وی گفت: نتایج این مطالعات نشان می‌دهد استفاده از سیستم‌های جداگر لرزه‌ای در ساختمان‌های مهم، علاوه بر صرفه اقتصادی، موجب کاهش هزینه‌های دوران بهره برداری و همچنین بالا رفتن ضریب اطمینان سازه در برابر تخریب‌های احتمالی زلزله خواهد شد.

 عبداللهیان با بیان اینکه جداسازی لرزه‌ای یک روش نسبتاً نو و جدید در زمینه کاهش خسارت‌های ناشی از زلزله به شمار می‌رود، افزود: جداسازی لرزه‌ای در واقع نصب سیستمی در قسمت تحتانی سازه است که سازه و یا ملحقات آن را از حرکات لرزه‌ای مخرب زمین و یا تکیه گاه جدا می‌سازد.

وی در خصوص دلایل توجیهی استفاده از قطعات جداگر لرزه­ای گفت: بالا رفتن سطح عملکرد سازه که اصولاً در پروژه‌های مهم و ساختمان‌هایی که پس از زلزله باید قابلیت خدمت­رسانی بی وقفه داشته باشند، مانند بیمارستان‌ها، فرمانداری‌ها، مراکز مدیریت بحران، اورژانس‌ها و آتش نشانی‌ها، توجیه پذیر بودن استفاده از این سیستم‌ها از لحاظ هزینه سازه‌ای و سهولت نصب و بازدید و امکان تعویض قطعات از عمده ترین دلایل توجیهی استفاده از این سیستم است.

عبداللهیان در ادامه با بیان این‌که ساختمان فرمانداری شهرستان زاوه با یک هزار و ۳۰۰ متر مربع زیربنا در دو طبقه احداث شده است، افزود: برای احداث ساختمان مزبور در دو طبقه شامل ساختمان اداری، سالن اجتماعات و دو واحد مسکونی بیش از ۲۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به این‌که این پروژه از سال ۸۹ آغاز و هم اکنون به بهره برداری رسیده است، گفت: هم چنین دو واحد مسکونی هر کدام با زیر بنای ۱۵۰ مترمربع در منتهی الیه زمین اجرا شده است.
گزارش تصویری از سفر استاندار محترم به شهرستان زاوه

















 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد